2010. szeptember 6., hétfő

reverse gerillakertészet

Egy rendes gerillakertész nem csak osztja a növényeket - gyűjti is azokat. Járomban-keltemben el-elrakok egy-egy termést, magot, lecsípek bokrokról ágakat, kaktuszokról sarjakat. Van, hogy egyeztetek a tulajjal, van, hogy nem. Ilyenek ezek a gerillakertészek ...

Valójában a legtöbb növényemet vagy kaptam vagy ilyen módon szereztem. Jó, nem a ribizlit, meg az orchideákat, de pl a karácsonyi kaktuszt, a rebutiát, a borostyánt, az íriszeket (és még csak jövőre fog igazán beindulni az írisz biznisz - kinéztem, hogy hol voltak szépek és felírtam ám a címeket ... )

Nem tartom ezt lopásnak, a növényekek semmi bajuk nem lesz attól hogy egy águk "letörik", a gyökerük megkurtul, a termés le- (össze-)szedéséről meg ne is beszéljünk. Ez inkább egyfajta open source szemlélet - minek vegyek orgonabokrot, ha a szomszéd sarkon ott egy orgonabokor, aminek tudom, hogy gyönyörű virága van - akkor inkább levágom egy ágát és csinálok magamnak belőle egy sajátot. Hiszen ilyen az 1000 nyírfa projekt is - egy (EGY) leesett nyírfatermésből lesz egy csomó fa (már ha lesz, mert egyelőre egy nyírfa sem jelentkezett, hogy szeretne kikelni a földből ... iylenek ezek a nyírfák, na).

Ennek jegyében holnap és holnapután rózsát szaporítok - ha valakit látnék, hogy a parkból rózsát (értsd virágot) lop - hát ha nem is szólnám meg, de biztos nem néznék jó szemmel rá. De az elvirágzott rózsabokorról ágat metszeni és abból saját, új rózsabokrot növeszteni - szerintem nemhogy elítélendő, de egyenesen dícséretes dolog.

Vagy nem?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése